1936 |
Първото състезание на Соичиро Хонда в "All-Japan Rally” |
1937 |
Първата компания на С. Хонда "Tokai Seikai Heavy Industry” (TSHI) |
1942-1945 |
С. Хонда продава (TSHI) на "Toyota Motor”. |
1946 |
С. Хонда създава "Honda Technical Research Institute” (HTRI). |
1947 |
Излиза първият продукт на С. Хонда - това е двигател с мощност Ѕ к.с., наречен A-TYPE.
|
1948 |
С. Хонда заедно с Такео Фуджисава основават "Honda Motor Co” - излиза 90 см3 B-TYPE. |
1949 |
На пазара се появява първият мотоциклет на "Honda Motor Co” ”D-TYPE”, наричан още "The Dream”, с двутактов двигател.
|
1951 |
Появява се 146 см3 ”Е-TYPE Dream”, като през октомври същата година производството му достига до 130 броя на ден. |
1952 |
Произвежда се първото т.нар. "CUB” (зверче) "F-TYPE”. Производството му достига 6500 броя на месец, което било 70% от пазара на двуколесно МПС в Япония.
|
1953 |
Излиза моделът "J-TYPE BENLY”, 90 см3, едноцилиндров четиритактов мотоциклет с 3-степенна скоростна кутия и мощност от 3,8 к.с.
|
1955 |
Излиза 200 см3 скутер "JUNO”. През следващите няколко години "Honda Motor Co” произвежда различни модификации на моделите "The Dream” и ”BENLY”.
|
1956 |
"Honda Motor Co” произведат техния първи двуцилиндров мотоциклет C70 Dream.
|
1958 |
Поставят електрически стартер на С70, като го преименуват на С71. Излиза 250 см3 модел "С100 Super Cub”.
|
1959 |
Първият продаден мотоциклет на "Honda Motor Co” в САЩ. През същата година фирмата дебютира и на европейския пазар с представянето в Амстердам на модела "C72 Dream”. Honda racing team” участва на състезанието "Isle of man TT race” и взима шесто място при 125 см3.
|
1962 |
Излизат концептуалните автомобили "S360” и "T360”, както и моделът "S500”, който е първият спортен автомобил в Япония. |
1963 |
За първи път фирмата участва на "Formula 1 Grand Prix”. Поизвеждат се мотоциклетите С77 с 350 см3 двигател и супер спортният СВ77 с мощност 28,5 к.с. |
1964 |
Излиза спортният автомобил ”S600 roadster” и мотоциклетите "С95” и "СВ160”. |
1965 |
Хонда записва първата си победа на " Formula 1 Grand Prix” в Мексико. Излиза моделът СВ450 с 43 к.с., 5-степенна скоростна кутия с максимална скорост от 104 мили в час. Хонда произвежда портативен генератор "Е300”. |
1966 |
Излиза моделът "N360 mini” - компактен автомобил с двигател въздушно охлаждане.
|
1967 |
Хонда печели "Formula 1 Grand Prix” в Италия. Започва производството в новия завод на "Honda Motor Co” в Сузука. |
1968 |
Излиза моделът "Н1300” субкомпактен автомобилен двигател с въздушно охлаждане. Започва производството на по-висок клас мотоциклети "СВ250” и "СВ350”.
H1300
CB350
|
1969 |
Дебют на мотоциклета "СВ750” с 4-цилиндров двигател, дискови спирачки, достигащ скорост 120 мили в час.
|
1970 |
Модифицират се моделите "СВ250” и "СВ350”. Хонда навлиза в "Off Road” пазара с мотоциклет за мотокрос "Elsinore”.
|
1971 |
Излиза моделът "500СС”. |
1972 |
Дебют на модела "Civic”.
|
1973 |
Излиза революционният двигател "CVCC”. Многобройни победи в мотокрос състезанията - повече от 70 титли. Моделът "Civic” става автомобил на годината. Соичиро Хонда и Такео Фуджисава напускат управлението на "Honda Motor Co”. Неин президент става Киюши Кавашима. |
1974 |
Хонда произвеждат извънбордови двигатели за лодки "В75” и "В45”. |
1975 |
Появата на модела "GL1000 Gold Wing”.
|
1976 |
Дебют на модела "Accord” хечбек с три врати и с двигател "CVCC”.
|
1977 |
Появата на двигатели за лодки от серия G100/150/200/300/400. |
1978 |
Дебют на модела "Prelude”.
|
1979 |
Завръщане в Световния шампионат по мотоциклетизъм. |
1980 |
Дебют на компактния автомобил "Quint” (Integra), лимузината "Balade”. Излиза втора генерация на "Civic” с 3 врати и с двигатели 1300 и 1500 см3 "CVCC”. |
1981 |
Дебют на модела "City”. Излиза "Civic sedan” с 4 врати и с двигател 1500 см3. |
1982 |
Появява се "Accord” втора генерация. |
1983 |
Хонда се завръща във "Formula 1 Grand Prix” след 15-годишно прекъсване. Първият поръчков мотоциклет с V-образен двигател "Honda Shadow”. |
1984 |
Излиза трета генерация на модела "Civic” и модела "CRX”, ползващ шасито от Сивика, появява се и втора генерация на "Prelude”.
|
1985 |
Победа при 250 см3 и 500 см3 класове в Световният шампионат по мотоциклетизъм. |
1986 |
Излиза трета генерация на "Accord”. Появява се луксозният седан "Legend” с V-образен 6-цилиндров двигател.
|
1987 |
В модела "Prelude” се въвежда системата 4WS (Four-wheel Steeling - 4 завиващи колела). Излизат моделите"Accord coupe” и "Legend coupe”. Въвеждане на "AIRBAG” система. |
1988 |
Излиза четвърта генерация на "Civic” и втора генерация на "CRX”. Въвежда се системата (Real-time 4 Wheel Drive) постоянно задвижване на четирите колела в модела "Civic Shuttle”. |
1989 |
Соичиро Хонда е първият азиатец, включен в американската "Автомобилна зала на славата” (U.S. Automotive Hall of Fame). Изработен е нов двигател "VTEC” (Verible Valve Timing and Lift Electronic Control System) - променливо газоразпределение, контролирано чрез софтуер, при което се постигат внушителните 100 к.с. на литър. Двигателят е 1,6-литров със 160 к.с. |
1990 |
Дебют на новия спортен автомобил "NSX”. Излизат и втора генерация на "Integra”, втора генерация на "Legend” и четвърта генерация на "Accord” във варианти (sedan, coupe, aero deck).
|
1991 |
Соичиро Хонда умира на преклонната възраст от 85 години. Дебют на икономичния двигател "VTEC-Е”. |
1992 |
Излиза пета генерация на модела "Civic” , четвърта генерация на модела "Prelude”. Дебют на модела "CRX Del Sol”; Модифицира се двигателят "VTEC”. Открива се завод във Великобритания. |
1993 |
Излиза "Civic Coupe”; монтира се двойна "Airbag” система. Хонда печели Световното състезание за автомобили, захранвани от слънчева енергия (World Solar Challenge) с отбора си "Honda Dream”. |
1994 |
Хонда влиза в Индикар сериите; Дебют на семейния миниван "Odyssey”; Излиза пета генерация на модела "Accord” и трета генерация на "Integra”.
|
1995 |
Хонда въвежда първия автомобил със стандарт "LEV” ( Low Emission Vehicle) - ниско емисионен. |
1996 |
Победи на Хонда в Индикар и "World Solar Challenge”; излиза шеста генерация на "Civic”; Появява се новият поръчков мотоциклет, заимстван от "Gold Wing” - "Valkyrie”. |
1997 |
Разработва се "Honda EV PLUS - electric vehicle” – електромобил; На пазара излизат и моделите "Integra TYPE-R” и пета генерация на "Prelude”.
|
1998 |
Дебют на високопроходимия модел ”CRV”.
|
1999 |
"Honda Motor Co” Inc. празнува своя 50-годишен юбилей; Дебют на модела”HR-V”. Излиза шеста генерация на "Accord”.
|
2000 |
Дебют на спортния модел "S2000”, дебют на хибридния модел "Insight”, както и на хуманоида на Хонда "ASIMO”.
|
2001 |
Излиза седма генерация на "Civic”, както и спортната му версия "Civic TYPE-R”; излиза и "Civic Hybrid” - комбинация между бензинов и електрически двигатели. |
2002 |
Модернизира се ”CRV”; дебют на 4-тактов 5-цилиндров мотоциклет RC211V; Излиза седма генерация на "Accord”. |
2003 |
Дебют на моделите "Element” и "Pilot”. Хонда произвеждат първия си дизелов двигател "i-CTDi”, който по-късно печели награда за най-добър дизелов двигател; Разработва се и двигател с водородно гориво "FCX”.
|
2004 |
В Европа излиза моделът "Accord” с двигател "2.2 i-CTDi”, а в САЩ - "Accord Hybrid”. |
2005 |
Победа в Индикар състезанията; "Civic”печели "Motor Trend car of the Year Award", дебют на "Honda Jet”- малък самолет HONDA JET. |
2006 |
Излиза осма генерация на "Civic”, разработва се и автомобил с двигател "FFV-flexible fuel vehicle”, задвижван със 100% етанол. |